Kenwood CM044 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood CM044 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

hanoded 26-09-2014
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Mooi apparaat, loopt snel door en de koffie is heet en goed van smaak. Maar er kleven de nodige nadelen aan: het apparaat lekt als een zeef. Bij het inschenken van het water in het reservoir giet je er heel makkelijk een plens overheen. Er treedt veel condensvorming op, dus wanneer je het deksel omhoog doet om het filter te vervangen/schoon te maken, plenst er weer water op je aanrecht of kastje. Wanneer je de kan wast, droogt en weer gebruikt, druppelt er koffie door het plastic handvat.

Dit is mijn derde al: ze vertoonden allemaal dezelfde lekkage. Deze gaat met het grof vuil mee, voor mij geen Kenwood meer. Al met al een slecht ontworpen apparaat.

jori60 09-05-2014
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Geen aanrader. Kitrand tussen koffiekan en deksel/rand is van slechte kwaliteit. Kan lekt heel erg. Wij zijn al aan de derde kan toe, terwijl deze niet is gbroken. Na 2 jaar geeft Kenwood niet thuis. Kun je voor 30 euro een nieuwe kan kopen.

Rachida123 03-12-2012
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Dit koffiezetapparaat van Kenwood zet heerlijke koffie.
Goed van sterkte en met een diepe volle koffiesmaak,
dit komt door de manier van koffiezetten en de juiste
optimale temperatuur waardoor het volle aroma
van de koffie geheel tot zijn recht komt.

Ook handig is dar de vulopeningen voor het koffiefilter en
het waterreservoir gescheiden zijn wat het gebruiksgemak aanmerkelijk verhoogt.

Voor een optimaal gebruik van het apparaat zijn hier nog enkele tips.

De kopjesopwarmfunctie bovenop het apparaat is meer een gimmick item m.a.w. het werkt niet zo optimaal.

Voor het vullen van het waterreservoir kan men beter een andere glaskan of maatkan gebruiken aangezien het met de bijgeleverde glaskan niet zo handig werkt.

Het knipperlichtje wat aanduidt dat het koffiezetapparaat
ontkalkt moet worden kan men gemakkelijk uitschakelen door het enkele seconden in te drukken.

Ook moet men er op letten dat de koffiefilterhouder
passend geplaatst is in de uitsparing anders geen goede doorstroming van het water door de koffie.

Als belangrijkste punt: de smaak van de koffie die deze
Kenwood produceert is subliem.

retteketet62 07-01-2012
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Ik was gevallen voor het mooie design van dit apparaat, maar helaas valt hij me heel erg tegen. Tegenvallers: er blijft een flinke slok water achter in de kan op het moment dat je het waterreservoir vult, dus of slappe koffie of je moet de kan echt boven de gootsteen uitschudden. Als je de kan met koffie eronder uit pakt valt er altijd een druppel koffie op de hete plaat en dat blijft natuurlijk op den duur niet mooi, daarbij kun je niet zien hoeveel water je in het reservoir doet. Erg jammer van zo'n mooi apparaat en dat Kenwood hier zelf niets mee doet!

katjes 05-11-2011
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Doordat de nespresso-cupjes mij toch te duur werden dan maar afwisselen met een goed bakkie uit een koffiemachine van een goedoogend model van Kenwood. Na een paar weken al moeten ontkalken doordat het water langs de bovenkant naar buiten liep en er na verloop geen koffie kwam.Hoop geknor en gepruttel uit de machine. Nu zijn we al een paar maanden verder en heb intussen al 4x ontkalkt om vooralsnog een goed doorstromend kopje koffie te zetten.

cpop 23-05-2011
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Gaat je eigen koffiezetapparaat stuk moet je toch een nieuwe kopen. Nou dat wordt dan op KK kijken en vergelijken. Al snel viel de nieuwe lijn van Kenwood op. Mooie vormgeving en ook een paar goede recensies.
Toch ook maar even op Google zoeken en ook daar wat goede recensies gevonden. Goedkoop zou het niet worden maar ja het oog wil ook wat. Besteld bij het blauwe mannetje en een paar dagen later gekomen. We kunnen alleen maar aansluiten bij andere reviews: lekkere hete koffie en ook nog eens zonder te knoeien in te schenken. Een automatisch afslag en een permanent fitler en dan heb je het wel gehad. Geen timer dus maar het apparaat is ook nog eens snel klaar dus wat ons betreft een topper

Eksic 04-05-2011
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Nadat de senseo kapot was gegaan ben ik toch weer op zoek gegaan naar een 'gewoon' koffiezetapparaat. Wel even wennen. Maar met dit apparaat zet je snel een lekkere kop koffie.
Wat gelijk opvalt is dat de koffie goed heet is. Ook is het eenvoudig om één kopje lekkere koffie te zetten.
De Kenwood ziet er heel strak en degelijk uit. Koffiekan schenkt prima. Erg tevreden dus.

Eksic 23-10-2011

Nu een half jaar later ben ik toch minder tevreden over de Kenwood. Er loopt water langs de koffiefilter, de pot op het warmhoudplaatje. Ook drupt er wat koffie langs het handvat naar beneden. Erg vervelend. Duurzaamheid een 4 dus.

LekkerBakkie123 22-01-2011
Geschreven voor: Kenwood CM044 zwart

Paar dagen in bezit, erg lekkere en hete koffie. Ziet er geweldig uit. Makkelijk in gebruik. Door het aparte klepje voor het water kan hij ook goed onder een keukenkastje staan. Koffiekan lekt niet bij het inschenken. Duurzaamheid lijkt goed.